Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Οι κύριοι συγκοινωνιακοί άξονες είναι η Εθνική Οδός και η γραμμή του ΟΣΕ που "δένουν" τη Βόρεια Αττική επιτρέποντας σε χιλιάδες πολίτες να μετακινούνται από και προς την εργασία τους. Ταυτόχρονα συνδέουν την Αττική και τη Νότια Ελλάδα με την Στερεά Ελλάδα και την Εύβοια, φέρουν δηλαδή μεγάλο φορτίο εθνικής ακόμα και διεθνούς κίνησης.

Θεμελιώδη είναι τα ζητήματα της ηλεκτροκίνησης και της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου σε Χαλκίδα και Θήβα μέσω της διασταύρωσης στην Οινόη και η Ολοκλήρωση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών. Παράλληλά επεκτάσεις του Ηλεκτρικού αλλά και του Μετρό είναι απαραίτητο να γίνουν. Κάποιες έχουν δρομολογηθεί ενώ κάποιες άλλες δεν έχουν γίνει παρά το αυτονόητο (περίπου 130.000 κάτοικοι στο Δήμο Αχαρνών). Με τα σημερινά δεδομένα πάντως τα δρομολόγια του τρένου δεν επαρκούν ενώ προβλήματα παρουσιάζει και το δίκτυο αστικής συγκοινωνίας που φθάνει μόνο μέχρι τον Άγιο Στέφανο και δεν καλύπτει επαρκώς την περιοχή των Αχαρνών.

Αν η κύρια οδική αρτηρία της Εθνικής Οδού είναι σίγουρα ικανοποιητική δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους δρόμους ανάμεσα στις πόλεις. Όσο απομακρυνόμαστε από την Αθήνα βλέπουμε εικόνες εγκατάλειψης, με ελλιπή συντήρηση, σήμανση και φωτισμό. Παράλληλα, η ανάπτυξη των πόλεων έχει δημιουργήσει φαινόμενα κυκλοφορικής συμφόρησης που δεν υπήρχαν στο παρελθόν. (Αχαρνές, Θρακ/νες κ.α)

Δεν υπάρχουν σχόλια: